Eğitimin Yoluna Baş Koyanlar ve Taş Koyanlar

           Malumunuz üzere herkes Eğitim Sisteminden şikayetçi fakat entelektüel eleştirel düşünce sahibi beğenmezleri de bu eğitim sistemi yetiştirdi. Neden bunu göz ardı ederler anlayabilmiş değilim. Bana sorarsanız sistem gayet güzel sadece uygulamada sıkıntı var. Bir tarafta eğitime baş koyanlar var diğer tarafta ise buna taş koyanlar. Bütün mesele taşa takılmadan işini yapmakta.
          Sistemi bir saate benzetirsek zamanı doğru gösteriyor ama bazen duruyor bazen de hızlanıyor ancak zamanı doğru gösteriyor. Ya saati tamir etmek lazım ya da yenilemek. Biz en zahmetsiz olanı seçiyoruz yani saati degistirmeyi. Aslında basit tedbirlerle saati tamir edebiliriz.
          En tepeden en aşağıya atalet hakim bir hiyerarşi var maalesef. Bu nedenle hiyerarşi basamaklarını gözden geçirilmesi gerekmekte bu benim görüşüm tabi. Hiç kimse bu ülkenin geleceği sozkonusu ise saygı çerçevesinde ulaşılamaz olmamalıdır.
          Tecrübe adına değişim ve dönüşüm süreçlerine direnenler (taş koyanlar) benim bildiğim en doğrusu diye hareket edenler farkli pozisyonlarda değerlendirilmelidir. Teknolojiyi etkin kullanamayan, yenilenen dünya duzenine ayak uyduramayan, eğitim adina sadece makamını korumanın derdinde olanlar yerlerini bu ise baş koyanlara yer vermelidir. Yeni bir oluşum başladığında makam sahibene düşen istifasini sunmaktır. Liyakat sahibi kişiler bence böyle yaparlar. Eger baş koyanlardansa  yeni hiyerarşik düzende yerini zaten alacaktır.
          Kalbime kalbi gibi dokunan, soluğuma ses olan tüm Serdengeçti öğretmenlerime selam olsun...


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yol Haritası

Dünya Sağlık Günü

Deli Sorulara Cevaplar